IMG 4899Svetovni dan zdravja je sicer 7. aprila, ampak ker je letos to bila sobota, smo si z dijaki prvega letnika gimnazije naredili prav »posebno zdrav dan« na ponedeljek, 9. aprila. Že prej so si dijaki izbrali nekaj receptov za zdrave hladne jedi, prigrizke in pijače, šola je priskrbela sestavine in tako so lahko dijaki, opremljeni s predpasniki, pekači, mešalniki in kuhalnicami, v dveh šolskih urah pripravili zdrave jedi in pijače.

Z jedmi so se krepčali sami, ponudili so jih tudi trem zunanjim gostjam našega »dneva za zdravje«, ostalo pa so radodarno razdelili dijakom v šolski avli in učiteljem v zbornici. Uživali so v: presnih čokoladnih tablicah, pudingu s chia semeni s pomarančo ali z jabolkom in cimetom, čičerikinem namazu (humus) s česnom in peteršiljem na polnozrnatem prepečencu, in se osvežili s čokoladno-bananinim smoothiem in svežo limonado. Nato so bili aktivni udeleženci še v dveh delavnicah – o njih pa več dve gimnazijki sami.

Veronika Gradišek

 

Delavnica o trgovini z ljudmi

V ponedeljek, 9. aprila, smo bili dijaki oddelka G1A v sklopu dneva za zdravje udeleženi tudi predavanja o trgovanju z ljudmi, ki nam ga je predstavilo Društvo za boj proti trgovini z ljudmi Ključ.

Izvedeli smo veliko novih podatkov o trgovanju z ljudmi. O tem, katere vrste in načini trgovanja obstajajo, kako jih prepoznati in ukrepati, seveda pa smo bili poučeni tudi o posledicah teh nezakonitih dejanj. Zelo so nas pritegnile resnične zgodbe žrtev trgovanja z ljudmi, ki so se zgodile na območju Slovenije in okolice, kar nas kje še dodatno opozorilo, da se to dogaja okoli nas in da žrtve niso prostovoljno v tem. Čeprav ljudje prehitro obsojamo in se nam zdi, da je vse to njihova izbira, pa seveda ni. Naučili pa smo se tudi, kako se zavarovati in na kaj paziti, da sami ne postanemo žrtve trgovine z ljudmi.

Nina Pavlek, G1A

 

Socialna omrežja in svoboda

V ponedeljek,  9.4. 2018, smo imeli pouk nekoliko drugače. K nam je prišla prostovoljka iz Mladinskega centra Krško. Poučila nas je o socialnih omrežjih ter povprašala, kaj za nas pomeni svoboda. Najprej smo se spoznali med seboj s pomočjo slikic, in sicer si je moral vsak izbrati 2 sličici. Eno, ki je podobna oziroma opisuje nas, in drugo, ki je naše nasprotje. Mislim, da smo se tako tudi mi med sabo še bolj spoznali.

Prostovoljka nas je vprašala tudi, zakaj uporabljamo socialna omrežja, kakšne slike objavljamo, koliko prijateljev imamo in koliko od teh jih resnično poznamo in smo z njimi skoraj vsak dan v stiku. Ko smo slišali, da nam lahko dejanja, ki jih naredimo v mladih letih, praktično uničijo prihodnost, smo se zamislili in sklenili, da bomo naslednjič dvakrat premislili, preden bomo komentirali pod slikami ali kakšno sliko bomo objavili. Pogovor je potekal tudi o tem, kaj za nas pomeni svoboda in kako jo mi doživljamo.  Delavnica se mi je zdela zanimiva in poučna.

Teja Strle, G1A