Master5Krško, 19. oktober 2017 – Projekt Master 5 (Erasmus+ KA3) so z današnjo uvodno konferenco pospremili na pot izvajanja. Projektno skupino sestavljajo partnerji iz Slovenije, Hrvaške, Nemčije in Srbije. Slovensko partnerstvo je v sestavi Območne obrtno-podjetniške zbornice Krško, kot vodilni partner. Slovensko ekipo sestavljajo še Občina Krško in Šolski center Krško-Sevnica. Hrvaški partnerji so hrvaška obrtna zbornica (Hrvatska obrtnička komora) in Obrtničko učilište – center izobraževanja odraslih, iz Srbije partnerstvo sestavlja Regionalna razvojna agencija Bačka iz Novega Sada in iz Nemčije hrvaško nemško gospodarsko združenje (Hrvatska gospodarska zveza).

Gre za projekt, ki smo ga partnerji poimenovali MASTER5 oziroma »Mojster5«. Nezaposlenost med mladimi je problem, ki ga srečamo po vsej Evropi, rešitve tega problema iščemo ravno tako po vsej Evropi. Eden izmed odgovorov je tudi ta, da mladi ne prepoznajo priložnosti na trgu delovne sile, saj nimajo znanj po zaposljivih profilih, ne odločajo se za poklicno pot v poklicih, ki so nekdaj veljali za težke, »umazane« poklice, saj imajo ti negativen prizvok, pri katerih se veliko in težko dela, plačilo pa ni temu ustrezno.

Večjo priljubljenost teh poklicev pa bi lahko dosegli z več praktičnega izobraževanja pri delodajalcih, na primer v obliki dualnega sistema.

Evropska komisija je v začetku leta objavila razpis namenjen prav promociji dualnega sistema izobraževanja, na katerega so se uspešno prijavili tudi partnerji in bili s projektom Master5 izbrani kot eni izmed 11 projektov na ravni Evrope. Projekt se bo izvajal dve leti.

Projektni partnerji želimo v države od koder prihajajo, pripeljati t.i. »mojstrsko šolo« po nemškem vzoru, kjer takšen način izobraževanja zgledno deluje in prinaša rezultate. Nemška mojstrska šola je program, preko katerega si mladi pridobijo mojstrski naziv, saj po končanem izobraževanju v mojstrski šoli lahko opravijo mojstrski izpit. Prav mojstrski naziv ima v Nemčiji veliko veljavo in nima razvrednotenega prizvoka, kakor v Sloveniji. V projektu bomo partnerji analizirali nemški primer in bomo za Slovenijo pripravili vse potrebno, da bi lahko nekdaj tudi pri nas imeli mojstrsko šolo, za kar bo potrebna predhodna regulativa. Na Hrvaškem imajo mojstrsko šolo z zakonom že predvideno, vendar je ne izvajajo, zato bo pri njih vse usmerjeno v to, da bi jo pričeli izvajati. Srbija pa je v fazi, ko svoj sistem poklicnega in strokovnega izobraževanja šele pričenja razvijati in ji bo sodelovanje v projektu v pomoč pri oblikovanju njihovega izobraževalnega sistema.

S projektom želimo partnerji prepoznati in razviti možnosti poklicnega izobraževanja in usposabljanja v partnerstvu z lokalno skupnostjo, izobraževalnimi ustanovami, podjetji in socialnimi partnerji s poudarkom na potrebah po izobraževanju na višjih izobraževalnih ravneh in usposabljanju na sektorski ravni, skozi dualni sistem izobraževanja (učenje na delovnem mestu). Projekt je namenjen malim in srednje velikim podjetjem, obrtnikom, kot tudi tistim, ki so ključni stebri v področjih od koder prihajamo partnerji. Prav MSP bodo vključili v vse segmente izvajanja projekta. Skozi analizo bo narejen presek nad razmerami poklicnega izobraževanja in usposabljanja pri  MSP. Na podlagi ugotovitev iz analize bodo na izobraževalni ravni NQF razvili model »mojstrske šole«, ki bo zapolnila sedanjo vrzel takšnega izobraževanja v Sloveniji, na Hrvaškem in v Srbiji. Poudarek bo na dualnem izobraževanju po vzoru in vključitvi evropskih instrumentov (EQF, EQVET in ESCO) na podlagi katerih bo razvit kurikulum, ki bo uporaben v vseh treh regijah. Celoten izobraževalni model bo zasnovan modularno in pregledno, s čimer bo omogočen dostop do nadaljnjega izobraževanja na višjih ravneh. Cilj projekta je skozi ta program izboljšati zaposljivost mladih in posledično povečanje gospodarske konkurenčnosti.

Skozi projekt bodo v prvi vrsti ciljali na to, da bodo mladi prepoznali te poklice kot privlačne poklice. Z mojstrsko šolo jim bo omogočen karierni napredek in nadaljevanje izobraževanja na visokošolski ravni. S končano mojstrsko šolo bodo imeli mladi večje možnosti zaposlitve, saj si bodo z njo pridobili praktične veščine, ki bodo omogočale samostojno vključitev v delovni proces. Pozitiven učinek bo projekt prinesel tudi na podjetja. MSP-jem bo omogočena ustrezno usposobljena delovna sila (predvsem s praktičnimi znanji, veščinami). To bo pripomoglo h konkurenčnosti podjetij, saj bodo razpolagale z usposobljenim mladim kadrom.

S tem evropskim projektom se uresničuje zgodba Zavezništva za mlade, ki jo Krčani oziroma Posavci delamo na pobudo evropskega poslanca Francija Bogoviča.