MuzejNovejse2024 4

V četrtek, 21. 11. 2024, so dijaki razreda S3A v okviru pouka Aktivnega državljanstva obiskali Muzej novejše in sodobne zgodovine Slovenije v Ljubljani. Obisk je bil priložnost, da bolje spoznajo prelomne dogodke in ključne trenutke, ki so oblikovali našo državo.

Vodeni ogled stalne razstave je dijake popeljal skozi zgodovino 20. in začetka 21. stoletja. Razstava vključuje pomembne dogodke, kot so obdobje obeh svetovnih vojn, povojna obnova, življenje v Jugoslaviji in osamosvojitev Slovenije. Dijaki so imeli priložnost spoznati zgodbe posameznikov, ki so živeli v teh prelomnih časih, in videti številne zgodovinske predmete, kot so fotografije, dokumenti, uniforme vojakov, orožje in celo predmeti iz vsakdanjega življenja prejšnjih generacij. Kustos je dijake z vprašanji spodbujal k razmišljanju o pomenu zgodovine za današnji čas ter o tem, kako zgodovinski dogodki vplivajo na našo nacionalno identiteto.

Po ogledu razstave so se dijaki udeležili delavnice z naslovom Sem državljan Republike Slovenije. Delavnica je bila osredotočena na pravice in dolžnosti državljanov ter na pomen aktivnega državljanstva v demokratični družbi. Preko kviza, skupinskega dela in simulacijskih iger so dijaki raziskovali vprašanja, kot so: Kaj pomeni biti državljan? Kako lahko posameznik prispeva k skupnosti? Kateri so izzivi, s katerimi se sooča Slovenija? Posebna pozornost je bila namenjena razumevanju vloge ustave, pravne države in delovanja državnih institucij. Dijaki so se naučili tudi, kako lahko uveljavljajo svoje pravice ter zakaj je pomembno, da se kot mladi vključujejo v družbene procese.

Za konec smo se peš odpravili še na Trg republike, kjer sem dijakom predstavil ključne dogodke ob osamosvojitvi Slovenije, v bližini smo si ogledali tudi predsedniško palačo ter Državni zbor.  

Daniel Prša